Cel dokumentu
Niniejsza Polityka Prywatności została przygotowana w celu przedstawienia zasad przetwarzania Państwa danych osobowych oraz wskazania podstawowych praw, które Państwu przysługują w związku z ich przetwarzaniem przez Kancelarię Adwokacką ZSU.
Administrator danych osobowych
Administratorem Państwa danych osobowych jest Kancelaria Adwokacka ZSU z siedzibą w Rybniku (44-200), przy ul. Wodzisławskiej 14. Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami prawa dotyczącymi ochrony danych osobowych, w szczególności z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. („RODO”) oraz ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych. Kancelaria dokłada wszelkich starań, aby dane te były chronione przed dostępem osób nieupoważnionych i traktowane w sposób poufny.
Kontakt z Administratorem danych osobowych
Wszelkie pytania dotyczące przetwarzania danych osobowych można kierować do Kancelarii, kontaktując się za pośrednictwem adresu e-mail: rybnik@zientek.com.pl
Zakres i cele przetwarzania danych osobowych
Dane osobowe w Kancelarii Adwokackiej ZSU są przetwarzane w ramach następujących celów:
w oparciu o prawnie uzasadniony interes administratora – dla celów świadczenia usług na rzecz klientów, marketingu usług, informowania o wydarzeniach i działalności Kancelarii (np. poprzez newsletter), prowadzenia analiz i statystyk oraz zapewnienia bezpieczeństwa informatycznego serwisu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
w związku z realizacją umów zawieranych z klientami oraz współpracą z partnerami biznesowymi i dostawcami usług (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
w celu przeprowadzenia procesów rekrutacyjnych kandydatów do pracy lub współpracy (art. 6 ust. 1 lit. a oraz lit. c RODO);
Kancelaria ZSU przetwarza również dane osobowe w zakresie, w jakim jest to konieczne do wypełnienia obowiązków prawnych wynikających z przepisów prawa (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
Prawa osób, których dane dotyczą
Choć podanie danych osobowych jest dobrowolne, w określonych sytuacjach ich brak lub usunięcie może uniemożliwić kontakt z Państwem, świadczenie usług lub przekazywanie informacji. Dane osobowe przetwarzane w ramach usług prawnych są regulowane postanowieniami umownymi lub ogólnymi warunkami współpracy.
W granicach wynikających z przepisów RODO, przysługuje Państwu:
- prawo dostępu do swoich danych osobowych,
- prawo ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
- prawo do przenoszenia danych,
- prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingowych,
- prawo cofnięcia zgody w dowolnym momencie – bez wpływu na zgodność przetwarzania przed jej wycofaniem.
Należy jednak pamiętać, że niektóre z powyższych praw mogą nie mieć zastosowania w przypadku przetwarzania danych w ramach świadczenia usług pomocy prawnej.
Skarga do organu nadzorczego
W przypadku zastrzeżeń dotyczących przetwarzania danych osobowych, mają Państwo prawo złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Okres przechowywania danych
Dane osobowe będą przechowywane:
- do momentu osiągnięcia celów, dla których zostały zebrane,
- do upływu ustawowych okresów przedawnienia,
- do momentu wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania w celach marketingowych,
- lub do momentu wycofania zgody – w przypadku danych przetwarzanych na jej podstawie.
Newsletter oraz inne treści marketingowe będą przesyłane do chwili wyrażenia sprzeciwu przez odbiorcę.
Udostępnianie danych osobowych
Odbiorcami danych osobowych mogą być:
- podmioty współpracujące z Kancelarią, w tym dostawcy usług IT, firmy świadczące usługi marketingowe, księgowe, audytorskie, czy prawne,
- kancelarie prawnicze i eksperci współpracujący z ZSU,
- organy administracji publicznej, sądy oraz służby państwowe – w zakresie wymaganym przepisami prawa.
Wszystkie podmioty, którym powierzamy przetwarzanie danych, są zobowiązane do zachowania ich poufności oraz działania zgodnie z obowiązującym prawem.
Dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na terenie Unii Europejskiej. W przypadku konieczności ich przekazania do państw trzecich, Kancelaria zapewni odpowiednie środki ochrony zgodne z przepisami RODO.
Brak profilowania
Państwa dane osobowe nie są przetwarzane w sposób zautomatyzowany ani nie podlegają profilowaniu.
Zmiany w Polityce Prywatności
Wszelkie przyszłe zmiany wprowadzone do niniejszej Polityki Prywatności zostaną opublikowane na stronie internetowej Kancelarii i będą miały zastosowanie wyłącznie od momentu ich opublikowania. W przypadku istotnych zmian pojawi się stosowny komunikat w formie okna pop-up. Prosimy o bieżące weryfikowanie zmian.
Data obowiązywania
18 maja 2025 r.